Richard Dolan:Facebook などのソーシャルメディアに耽るのは無益、いずれ時間の浪費を猛烈に後悔することになる

はじめに


・Richard Dolan が、タイトルの指摘をしているのでそれに絞って紹介する。

該当箇所


・1:24:40 あたり。動画の再生開始時刻を設定済み。

Podcast(1:32:08)


Part 2: Richard Dolan talks to Bill Ryan: the MUFON Symposium, the Panel, the ‘New Age’, and more


(2017-08-04)

Web 広告のユーザ・クリック数の 60% は人間ではなくボット

はじめに


・…という話を記録しておく。かなり昔の過去記事でも取り上げた気がする。

・ネットの大手サイトのほぼ全てがこの件を話題にしない。新聞社が「押し紙」詐欺に口をつぐむのと同じ理由で…w

引用



A truly massive scandal is brewing in Big Tech.

This scandal concerns the fact that 60% of advertising “clicks” are in fact NOT coming from humans; they are generated bots or automated algorithms that don’t buy anything. EVER.

If you don’t believe me, and think I’m just making this up, consider what Keith Weed had to say last month.


Weed is head of Marketing for the consumer goods giant Unilever. In this role, he oversees a marketing budget of $8+ BILLION per year. And here are his statements on the impact of bots in digital advertising.

With $8.4 billion in annual ad spend, the advertising industry pays attention when Unilever is unhappy. During the Cannes Lions Festival of Creativity, Unilever's chief marketing and communications officer Keith Weed outlined the three concerns that "keep him up at night."

"If you don't have your ad viewed, you are dead,” Weed told a Cannes audience on Wednesday.

He wants advertisers to "join up the dots in the digital industry." As Weed sees it, this ecosystem is corrupted. Some 60% of traffic online is bots. "We want to buy eyeballs of viewers not bots," says Weed. "If it is too good to be true, it probably is."

Source: Mediapost.


What does this mean?

The Tech Giants, Facebook and Alphabet (formerly Google), make the bulk of their money by charging advertisers a certain amount for every click the advertisers’ ads receive online.

The price that Facebook and Alphabet can charge for advertising space is based on the amount of web traffic that ads receive. The more traffic these ads receive, the HIGHER the prices Facebook and Alphabet can charge advertisers for ad space.

So if 60% of ALL AD CLICKS are in fact BOTS, not HUMANS, the reality is that these ad prices are in fact MASSIVELY overstated.

Ref: http://www.zerohedge.com/news/2017-07-31/its-biggest-scandal-tech-and-no-ones-talking-about-it


(2017-08-03)

Christopher Greene:CNN の捏造事件で Google/Youtube に激怒

はじめに


・Christopher Greene は彼の Yotube のチャンネルの動画を、Google/Youtube 側から「お前のチャンネルの動画は偽ニュースだ」と一方的に決めつけられ、削除された経験がある。

・今回、CNN の偽ニュース捏造事件で、Google/Youtube に「CNN の偽ニュースが明らかになった。CNN のニュースを削除すべきだろうが!」と激怒している。それが下の動画。

動画(7:03)


・CNN Admits Trump Russian Collusion FAKE NEWS


コメント


・Google/Youtube は露骨なまでに Hillary に肩入れし、 CNN の捏造に加担する側だから、彼の激怒は理解できる。Google のトップ(こいつが Hillary に肩入れ)は創業時の "Don't be evil" というモットーを捨てるべきだとも発言していた。この意味では Google/Youtube は徐々に Evil の帝国へと変身しつつある。なので私は Google を全く信用しない。

(2017-06-28)

Apple の Siri の成績は最下位

引用



as the chart above shows, Siri was the worst-performer in terms of 100% correct responses.

20170601_apple.jpg


Ref: http://www.zerohedge.com/news/2017-05-30/sorry-siri-youre-dumbest-smart-assistant-out-there


(2017-06-01)

プライバシーを気にするなら Twitter の利用者は設定を変更すべき

はじめに


・Twitter 社が近く、プライバシーの方針を変更する。それに伴い、Twitter 社の標準の設定のままだと(=利用者が設定を変更しないと)プライバシーの面で懸念が生じうると専門家が警告している。

・どういった懸念が生じるのか、設定変更はどうやるのか…これを解説した記事を見かけたので紹介する。

引用



If You Care About Privacy, You Should Change Your Twitter Settings Right Now



...

Fortunately, it’s up to users to change their settings and decide how much they want to share.

CNET offers this simple how-to: “Open Settings and go to Settings and privacy > Privacy and safety > Personalization and data. At the top of this page is an option to disable all personalization and data settings; on the Twitter website, click the Disable all.”


Ref: http://www.zerohedge.com/news/2017-05-23/if-you-care-about-privacy-you-should-change-your-twitter-settings-right-now

(2017-05-24)
プロフィール

横着者 (ご連絡はコメント欄にて)

Author:横着者 (ご連絡はコメント欄にて)

最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
カテゴリ
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR